Sunday, July 6, 2014

Aku dan dia.



Esok, lusa dan tulat.
Engkau masih tiada di sisi.
Aku di sini menanti,
kepulanganmu.
Kita yang terjarak beribu batu.
Aku rindu.


*******


Dah masuk hari ke-9 Ramadan, dan aku masih belum berpeluang
berbuka puasa dengan cik abang.
Perasaan sedih tu usah cakaplah, memang terasa.
Antara benda yang aku nak buat ialah hidang juadah beruka puasa,
dan jamu selera bersama-sama.
Mungkin tahun ini bukan rezeki aku untuk bersama-sama dengan dia
meyambut Ramadan.
Apa yang boleh aku buat? Bersabar.

In sha Allah, raya nanti disambut bersama-sama.
Tak sabar nak rasa beraya dengan gelaran seorang isteri.

9 comments:

  1. da nak kawin ke? tahniah awak :)

    ReplyDelete
  2. nak kawen dah ke anis?? wah wah.. tahniah.. ^__^

    ReplyDelete
  3. alololo.. janganlah sedih kak. hehehe. raya nanti boleh bersame. ^___^

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah, saat dinanti itu pasti akan tiba :) takmo sedih2 tau :) Cik Mimie ada :D

    ReplyDelete
  5. Salam ramadhan sis...
    wah! insyaAllah pasti ada peluang berbuka puasa bersama.. :)

    ReplyDelete
  6. gelaran isteri?? Waaa nak kawen dah ke? Kalah laa saya nie hehehehehe In shaa Allah... Jangan sedih2 k =)

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah, akan tiba satu hari nanti.

    Selamat berpuasa :)

    ReplyDelete