Saturday, March 22, 2014

Gloomy Sunday


One sentence.
Tragic behind tragedy.
And, of course I'll never forget that tragedy.
Thus, I refuse to forgive myself for what I've done.

Tarikh yang tepat, aku tak ingat.
Tapi yang penting.
Hari Ahad.

Di hari itu, aku mulai menempuh,
suatu kehidupan baru.
Suka atau tidak.
Rela atau terpaksa, aku kena terima.
Menangis? Tiada apa untuk aku sesali.
Aku yang mahu sebegini jadi aku kena terima.

Maafkan aku, untuk segalanya.
Aku sedar, aku telah melukai hati banyak pihak.
Tapi, itu bukan niat aku.
Bukan.
Sudahlah aku langsung tiada mencipta momentum
yang hebat,
buat diri aku,
buat diri mereka.

Tapi,
Walau seteruk mana pun aku,
aku masih lagi, diberi peluang kedua.
Apa yang aku pasti, tiada ketiga. Pasti.

Jadi, di atas kesempatan itu.
Peluang yang terbentang luas ini,
tidak akan aku sia-siakan.
In Sha Allah.

Sebak dada aku.
Masih jelas di tubir mata meski samar-samar.


18 comments:

  1. betul tu, jangan sesekali kite bazirkan peluang yang ada. nice motivation :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...kita masih diberi peluang lagi, jgn sia-siakan peluang y ada...

    ^____^

    ReplyDelete
  3. gunakan peluang yang ada dengan sebaiknya.. tabung semua tak keluar..

    ReplyDelete
  4. ee dah siakan sec chance. so i try badly nak move on. entahlah. hahahahahahahahaha =D

    ReplyDelete
  5. insya-Allah.. malam ni keluar, tapi churp2 (burung biru) semuanya.. akak perasan dalam akauan nuff iklan churp2 yang kita klik dia tak kira pun.. tapi akak klik juga 2 untuk anis.. :D

    ReplyDelete
  6. everything happens for a reasons, right ? sabar ek. :)

    ReplyDelete
  7. betul tu. gunakan peluang yang ada dengan sebaik mungkin and keep strong :)

    ReplyDelete
  8. gunakan peluang yang ada tapi Fisha tak gunakan peluang yang ada tu, sekarang barulah menyesal T^T but life must go on.

    ReplyDelete